Grönsaker till Gustafsviks Herrgård

Jag har fått det smickrande uppdraget att sälja mina alster på Gustafsviks Herrgård i Kristinehamn, där Åsa från Nissebo Trädgård huserar, i sommar. Det är jätteroligt och på samma gång lite skrämmande. Jag har ju hittills bara virkat för mitt eget nöjes skull, och lite till någon annan när de bett om det. De senaste dagarna har jag i alla fall virkat grönsaker så att jag på riktigt fått ont i fingret. Allt för konsten!

Förutom mina virkade saker finns där också bland annat vetegrodor och matkassar från Tabita Josefina, konstverk av gamla elkablar från Simo Konstigheter (finns på facebook och instagram) och självklart grönsaker från köksträdgården på Gustafsviks Herrgård (finns också på facebook och instagram, under namnet Nissebo Trädgård).

Om ni har vägarna förbi Kristinehamn eller vill ha tips på trevliga utflyktsmål i sommar, kan jag verkligen rekommendera ett besök på den gamla herrgården där Sommar med Ernst spelades in för något år sedan! Det kommer att vara teater där ibland och det finns också ett café. Vad mer kan man begära? Mer information om besöksmålet hittar ni här.




Be happy!




Kommentarer