UFOn/UFOs

Jag trodde att jag var en sådan som gör färdigt en sak innan jag börjar på nästa, och alltså inte har en massa olika projekt på gång samtidigt. Det var uppenbarligen fel. UFO betyder i virk-sammanhang "unfinished object", och jag hittade en hel del sådana när jag gick igenom mina gömmor.

I thought I was the kind of person who finish things before I start something new, and not have a bunch of projects going on at the same time. Apparently I was wrong. UFO in this case means "unfinished object" and as you can see, I found a bunch of them when looking through my stash.

En mandala / A mandala
En disktrasa / A dish cloth


Sju stycken snöflinge-rutor, som jag nog hade tänkt att det skulle bli en filt av. / Seven snow flake hexagons, which I probably thought would turn into a blanket.
Evighetsprojektet... jag tänkte göra en picknickfilt/strandmadrass av plarn, ni vet, garn av plastpåsar. Det har gått åt en hel del påsar redan och den är ungefär som en sittdyna i storleken. Men kanske blir det något en dag! / The never ending project... I was going to make a kind of picnic blanket out of plarn, you know, yarn made of plastic bags. A lot of plastic bags have gone in to it already, and it's only about the size of a seat cushion so far. But maybe some day it will become something!
Små, små blommor i beige Candy-garn med en brun pärla i mitten. Flera sådana skulle sitta på den bruna läderremmen och bilda ett armband. Tror jag. Jag minns inte ens hur jag gjorde blommorna. / Little beige flowers with a brown pearl in the middle. I was going to make more of them and put them on the leather band to become a bracelet. I think.
En elefant. Det skulle bli en sån där fin, dekorerad, indisk elefant, men jag blev missnöjd och tröttnade. / An elephant. It was supposed to become one of those nicely decorated, Indian elephants, but I was displeased and lost interest in it.
En liten korg av varpgarn. / A little basket.
Är du likadan, eller har du bättre självdisciplin än så här? När jag såg alla de här sakerna tänkte jag att jag måste göra färdigt dem nu innan jag börjar på något nytt, men... det finns ju så många roliga saker att prova!

Are you the same, or do you have more self discipline than me? When I saw all of these things, I thought that now I'll have to finish them before I start something new. But... there are so many interesting things to try!



Be happy!

Kommentarer