Halsvärmare (eller ett lyckat misslyckande)

För ett par veckor sedan åkte jag till Åre med vänner, för att åka skidor och ha trevligt. Det gjorde och hade vi. Bilresan från Värmland till Åre var inget jag hade sett fram emot, så jag laddade på bästa vis med lite garn som jag hade hemma och en virknål. 

Jag hade nämligen surfat runt lite för att hitta inspiration till annorlunda virkade mössor och hittat till den här fina bloggen. De svarta och rosa mössorna (ganska långt ner i inlägget) tyckte jag var fina (läs: verkade enklast att göra). Eftersom jag inte hade så mycket garn med mig utan bara ett grått och ett vitt restgarn från stor-Totoro, fick det bli en randig mössa, tänkte jag. Problemet var bara att när den blivit så pass stor att den skulle passa runt ett huvud, så fanns det inget garn kvar att virka ihop den med.

Det här var vad jag hade. Det får väl bli ett pannband då, tänkte jag, men den var lite för hög för det. Så kom jag på den genialiska lösningen: jag sätter den runt halsen!

Hela veckan hade jag halsvärmaren (eller vad man ska kalla den. Jag kallade den först "halskragen", men det är ju något annat...) på mig i backen och det var inte fel! De första dagarna fick jag lite ludd i munnen, men det var det värt för att skydda ansiktet mot blåst och kyla.

Så, med facit i hand kan nog det här vara mitt bästa misslyckande hittills!



Be happy!

Kommentarer