Disktrasa i lin - inflyttningspresent

Det bästa med att bestämma att en present ska vara virkad: jag måste ju få sitta i soffan och virka så att den blir färdig i tid! Det är inte för min skull, det är viktigt för presenten.

:-)     :-)     :-)     :-)     :-)

Den här gången var det en inflyttningspresent, som jag tyckte skulle innehålla en återanvändbar disktrasa i lin. Helst två egentligen, så att de kan använda en medan den andra är i tvätten, men jag hann bara med en. Förutom disktrasan bestod presenten av en flaska Prosecco, lite finchoklad, ett fint te, en krukväxt, ölkorv, kex, ost och marmelad. Och så använde jag höstlöv som jag virkat tidigare för att dekorera det hela. Samt ett fint, riktigt löv som jag hittade på stan. Ja, jag är 33 år och går fortfarande och tittar efter fina löv på hösten. Och sparkar i lövhögar!
Trasan virkade jag med virknål 2,5 mm. i ett lingarn från Marks & Kattens, som jag haft ett tag. Det stod att det får tvättas i 30 grader, men jag har kört mina disktrasor (av samma garn) i 60 grader utan problem. Aldrig att jag tänker använda äckliga Wettextrasor igen!




Be kind!

Kommentarer