Hamstrar

Den här sommaren har ju mest handlat om vad jag virkat till Gustafsviks Herrgårdsbutik i Kristinehamn. Det kommer även det här inlägget att göra. En hel del grönsaker av olika slag blev det, de flesta utan ansikten. Många verkar dock gilla gubbar/figurer/amigurumis, så jag funderade en del på vad jag kunde göra för söta amigurumis som inte skulle ta för lång tid men ändå inte se allt för enkla ut.

Så blev vi hamstervakter under en vecka. Jag blev överförtjust i det lilla livet och inspirerades till att virka små hamstrar!

Efter sedvanligt letande på Instagram, Pinterest och Google hittade jag en enkel och söt modell som jag tyckte om. Så här blev min version:

En vit/grå med blomsterkrans...
...en beige/brun och en beige/grå/brun.

För att det skulle vara någon nytta med hamstrarna, satte jag en nyckelring på varje. De första två bilderna på den vita är alltså tagna innan nyckelringen kom dit.



Be kind!

Kommentarer