Äppelfodral nr. 2

I våras satt jag och pluggade tillsammans med två kurskamrater, när jag blev sugen på ett äpple. Så jag tog fram äpplet jag hade med mig utan att tänka mer på det, men de blev alldeles till sig: "Har du virkat ett fodral till äpplet?"

Just det. Klart man har ett virkat äppelfodral... Det jag har är varken särskilt snyggt eller välgjort, men det fyller sin funktion.

En av de här kurskamraterna har jag att tacka för att jag fått in foten på vad som kan vara mitt drömjobb, så jag tyckte att det minsta jag kan göra är att virka ett eget äppelfodral åt henne. Den här gången ansträngde jag mig lite mer för att det skulle bli bra gjort och jag valde färger som jag vet att hon tycker om. Et voilà; ett turkost äppelfodral, virkat på frihand. One size fits de flesta äpplen, förhoppningsvis.






Be kind!

Kommentarer