Snok och räka

Det kom ett mail om att jag fått en kommentar på inlägget "Räka", som jag gjorde för flera år sedan. Avsändaren ville ha en virkad räka och en snok till en barnvagnsmobil. Svårt, eftersom jag ju i stort sett aldrig skriver ner några mönster på det jag virkar. Men roligt att någon hittar gamla saker jag virkat och vill göra en beställning! Snoken verkade enklast, så jag började med den. För att den skulle slingra sig, opererade jag in en bit ståltråd (najtråd? Något ståltrådsaktigt som vi har på en rulle i verktygslådan). Jag försökte böja in kanterna på tråden och virka runt dem, så att det inte ska kunna komma ut någon vass tråd ur ormen.


Räkan var som sagt svårare, men jag lyckades i alla fall hyfsat till slut. Tror jag.

Här är hela gänget (förutom ormen och räkan, några bollar i samma färger):




Be kind!

Kommentarer