Snowfall slouchy hat

Den här mössan har, vad jag vet, inget namn på svenska och jag kom inte på någon bra översättning.

Den har också varit färdig sedan förra året, men jag har som sagt haft för mycket andra saker att göra. Ett tag övervägde jag till och med att lägga ner bloggen och bara finnas på Instagram, men så kunde jag inte hålla mig borta.

Mössan! Den är virkad efter mönster från Whistle and Ivy. Det är på engelska, men inte allt för svårt att följa om man kan grundläggande maskor och virk-termer. Jag älskar att det fanns ett så enkelt sätt att få virkat att se ut som stickat! Garnet jag använde är Fritidsgarn, i 100 % norsk ull, från Sandnes Garn.

Yet another finished object from last year (sounds a little worse than it is, though). This hat is made from a pattern by Whistle and Ivy. I love that I learned the secret behind the knit stitch, making crochet look like knit. It's not hard at all once you know how to do. The yarn I used is Fritidsgarn, 100 % wool from Norwegian Sandnes Garn.




 Be kind!

Kommentarer