Korg/basket

Nu har jag äntligen gjort någonting riktigt! Man kan ju tycka att sommaren är ypperlig för att virka och det har jag faktiskt gjort, men... det har liksom inte blivit någonting bra. Ni ska få se mina misslyckade försök så småningom. Men nu; en korg i jutesnöre. Och det är inte ens något som jag virkat bara för att det är roligt att virka, utan för att vi faktiskt behövde (hrm) en ny. Jutesnöret kommer från Panduro och det gick åt preciiis två rullar till den här korgen, som jag förstås virkat på frihand. Jag gjorde på samma sätt som Novi Hat, det vill säga *en fastmaska, en smygmaska*, hela vägen utom sista varvet, då jag gjorde *en smygmaska, en luftmaska*. Nål nr. 8, ganska tjock alltså.
 I finally made something real! You would think that summer is the perfect time to crochet, and I actually have. Most of it just didn't turn out any good. I will show you my failures some day, but for now: Jute twine basket. Because we actually needed one. I made it kind of in the same way as the Novi Hat; *single crochet, chain 1* all the way except the last row, where I did *slip stitch, chain 1*. And I think it turned out pretty well.






Be kind!


(För kan vi inte bara vara snälla mot varandra?)

(Maybe you have noticed that I finished all my blog posts with "Be happy!". When I started this blog, I decided to have this slogan in the end of each post, because, you know, "Happy yarn Jobs". Now I think it's kind of silly, because everyone should get to decide for themselves whether they want to be happy or not. "Be kind" feels more relevant today. What if we all could just be kind to each other?)
 

Kommentarer