Mandala #?

Alltså mandala nummer-jag-har-tappat-räkningen!
Den första virkade jag tydligen för att vi behövde* en duk, men numera gör jag dem mest som något slags terapiarbete. Det är så härligt att bara få skapa med olika färger och mönster, helt utan några krav. Det enda som begränsar mig är mängden garn i passande färg och tjocklek.

Villhöver, ett ord som så vitt jag vet är skapat av den otroliga människan bakom instagramkontot @bacool_sweden, hade kanske passat bättre här.

Mandala #? meaning mandala number-I-have-lost-count-of-them!
Apparently I made the first one because we needed a new doily, but now I mostly make them as a kind of therapeutic work. It's such a nice feeling to just create things with different colors and patterns, with no particular expectations. The only thing holding me back is the amount of yarn in appropriate colors and thickness.





Be happy!

Kommentarer