Kvist med körsbärsblommor/cherry blossom twig

På Järbo Garns instagramkonto (@jarbogarn) såg jag jättesöta körsbärsblommor på en kvist, som jag också ville göra. Gratis mönster och diagram finns här. När man väl gjort en blomma är det svårt att sluta! Det är några av dessa blommor, som liksom blev över, som jag satte upp i naturen (se förra inlägget). Jag gjorde tre kvistar, men två av dem gav jag bort innan de fastnade på bild. Kanske att de nya ägarna delar med sig av ett par bilder..? 
Här är i alla fall kvisten som jag behöll själv. Den ligger som dekoration på TV-bänken. De andra kvistarna hamnade i varsin vas med andra kvistar/påskris. De är båda lite större än den här och den ena fick ljusrosa blommor med gul mitten, istället för mörkrosa.

At the Instagram account @jarbogarn I saw these pretty little flowers on a twig and I wanted to make some for myself. Here is a free diagram (and pattern in Swedish). Once you've made one flower, it's hard to stop! It was some of these flowers, that was kind of left over, that I put out in the nature (see the last entry). I made three twigs, but gave two of them away before they were photographed. The other two are a bit bigger than the one I kept for myself, and one of them has bright pink flowers with yellow center instead of dark pink.




Be happy!

Kommentarer