Sjal av kärleksknutar/Solomon's knot scarf

Det finns olika anledningar till att jag virkar olika saker. Mycket är för att jag vill ha en viss sak, annat för att någon annan vill ha en viss sak och det mesta jag gör är nog bara för att jag vill prova att virka just en sådan sak. Men, det är också mycket jag gör för att jag har kommit över ett garn som jag tror ska passa till just det. Den här sjalen är en sådan sak. I somras fick jag en kasse med garn av Herr S farmor, där bland annat det här prinsessaktiga mohairgarnet fanns. Det skulle nog passa bra som en sjal av kärleksknutar, tänkte jag. Bedöm själva!

 Det var svårt att få en bra bild, både av garnet och mönstret. 
It was hard to get a good picture, both of the yarn and the technique.


 There are different reasons to why I crochet different things. A lot of it is because I want a certain thing, other because someone else wants a certain thing and I think the most common reason is that I want to try to crochet that particular thing. But sometimes I have got a yarn that I think will be suitable for a certain thing. This scarf is one of those things. Last summer I got a bag full of yarn from Mr. S grandma, where this kind of princess looking mohair yarn was. I thought it would look good as a Solomon's knot scarf. You decide!




Be happy!

Kommentarer