Disktrasa/dishcloth

När vi var hos mina föräldrar för att fira jul, fick jag med mig lite garn hem av mamma. Det tackar man ju inte nej till! Det var bland annat två nystan fint lingarn, varav det ena ganska snart resulterade i en disktrasa. (Fråga inte varför den inte hamnat här tidigare). Jag utgick från samma mönster som när jag virkade de vågmönstrade mössorna, alltså det här, från b.hooked crochet.

When we visited my parents for Christmas, I got some yarn with me home from my mom. You don't say no to that! There were two skeins of a nice linen yarn, of which one so far have resulted in a dishcloth. I used the same pattern as the one I used for the wavy beanies; this one from b.hooked crochet. 
Dubbelvikt/doubled
Närbild på mönstret/close up of the pattern
Baksidan, ser helt annorlunda ut!/The back, it looks completely different!




Be happy!

Kommentarer