LIF-mössa/hockey team hat

Pappa såg de små mössorna som jag hade virkat till Den stora stickningen på Instagram, och hintade om att han ville ha en sådan med LIF-loggan på i julklapp. Sådana hintar gillar jag. LIF är alltså Leksands Idrottsförening (ishockey), för er som inte är så insatta i den världen. Mössan gjorde jag i Molly-garn, för att det är tjockt och mjukt (och för att det var vad jag hittade i lämpliga färger i affären). Pappa är inte särskilt frusen av sig heller, så något ullgarn var inte nödvändigt av den anledningen. Jag tror att mössan blev så bra som den kunde bli! Loggan blev lite sned, men det måste bero på maskornas natur och så lyckades jag inte, trots flera försök, få det vita garnet bakom, bredvid bokstäverna, att inte synas. I övrigt är jag nöjd och jag hoppas att pappa är det också.
My dad saw the little hats I made for The big knit on Instagram, and gave me a hint that he wanted one with the LIF logo on for Christmas. I like those kinds of hints! LIF, Leksands IF, is the Swedish ice hockey team that he likes. The hat was made in dark blue and white yarn called Molly, from Järbo garn. It's 100 % acrylic, but my dad isn't very cold so I think it will be good. I am happy with the result, apart from the pieces of white yarn that you can see through the blue beside the letters. I remade it a lot of times, but it's still there. Nothing to do about it, I guess.




Be happy!

Kommentarer