Cocoon cardigan

Äntligen.
Tidigare gjorde jag ju en cirkelkofta, som tyvärr blev för stor och därför aldrig blev använd. Den låg mest som en hög av ångest längst in i garderoben. Men jag älskade ju garnet (Drops Alpaca) och färgkombinationen. Så, för några veckor sedan såg jag den här koftan i Fridas Virkblogg. Det fick mig att till slut komma igång med att börja dra upp cirkelkoftan och börja virka en cocoon cardigan av garnet. Precis som Frida utgick jag ifrån det här mönstret, men jag följde det förstås inte helt till punkt och pricka. Så, till nästa gång vet jag att jag ska göra koftan lite längre... Och helst använda en större nål, så att den blir färdig snabbare! Den här gången använde jag som sagt Drops Alpaca, dubbla trådar, så som det var i cirkelkoftan och virknål nr. 5. Och ja, jag tror faktiskt att jag kommer att använda den här koftan!

Finally.
Earlier I made a circle jacket (?), which unfortunately became too big so I never used it. It was just like a pile of remorse in the back of my closet. I loved the yarn (Drops Alpaca) and the colors, though. So, a couple of weeks ago I saw this cocoon cardigan in Fridas Virkblogg. That got me started to finally disassemble the the circle jacket and start crocheting a cocoon cardigan from the yarn. Just like Frida, I followed this pattern, but of course not entirely to the letter. So, till next time I know I'll make my cardigan a bit longer... And maybe I'll use a bigger hook as well, so it will be done faster! This time I used a nr. 5 hook and double threads of the Drops Alpaca yarn. And yes, I actually think I will be using this cardigan!
 

 























Be happy!

Kommentarer