Jag glömde.../I forgot...

...att ta foto på det senaste jag virkade, innan jag gav bort det. Det var en liten som skulle döpas och jag såg min chans att virka bebissaker. Jag gjorde en liten snuttefilt i ett slags mormorsrutemönster i gult, vitt och grått Soft Cotton-garn samt en skallra i gult och vitt. I den ena änden av skallran stoppade jag in en liten bjällra och i den andra änden en bit från en sån där fryspåse som man lägger frukt och grönsaker i, ni vet, så att det prasslar när man klämmer på den. Jättesmart tyckte jag att jag var!

Jag har också fått en skatt igen, från Herr S farmor. Den finns det bild på! Av garnet på den andra bilden har jag börjat virka en sjal i kärleksknutar och jag tror att det passar alldeles utmärkt till det!

...to take a picture of the last thing I made, before I gave it away. It was a little one that was being baptised, when I saw my chance to crochet some baby things! I made a little blankie as a kind of granny square in yellow, white and grey and also a rattle in yellow and white, all cotton. In one end of the rattle I put a little bell and in the other one I put a part of a plastic bag, so that it rustles when you squeeze it. I thought that was really smart of me!

I have also got a new treasure, this time from Mr S grandmother. And there is a picture of that, at least! With the yarn in the last picture, I have started a love knot/Celtic knot scarf and I think it suits that yarn very well.





Be happy!

Kommentarer