Drömfångare/dreamcatcher

Ok, duken är inte gjord av mig. Jag fick den från mammas gömmor, så det kan vara mamma, mormor eller någon helt annan som har virkat den. De fantastiska spetsarna fick jag av morfar när jag fyllde år, så de är också troligen gjorda av mormor eller någon annan. (Är det inte helt otroligt hur någon kan virka eller knyppla sådana små, otroligt fina spetsband?!) Det jag har gjort är att köpa en mobilring på Panduro, klä in den med varpgarn (för det har jag mycket av, som ni vet), binda upp duken i ringen och sedan dekorera med spetsar, andra band, pärlor och fjädrar. Inspirationen till det här fick jag, som så mycket annat numera, från Pinterest. Nu hänger den och fladdrar i vinden på vår balkong.

Ok, this doily is not made by me. I got it from my mother, so it's probably her, my grandmother or someone else who made it. The amazing lace bands are part of a birthday gift from my grandfather, so they are probably, too, made by my grandmother or someone else. (Isn't it crazy that someone made these tiny, beautiful laces by hand?!) What I did was to buy a plastic ring, cover it with warp yarn, attach the doily to the ring and decorate it with laces, other bands, pearls and feathers. Now it hangs on our balcony, waiting for spring to arrive. The inspiration comes, as usually these days, from Pinterest.



Be happy!

Kommentarer