Frost-mössa nr. 2/Frozen hat #2

Min systerdotter såg den Elsa-inspirerade mössan som jag gjorde till en bekants barn och ville ha en likadan. Självklart fick hon en i julklapp och som tur var passade den. Mössorna är nästan exakt likadana. Den senaste är bara något större (eftersom barnet i fråga är några år äldre) och lite lösare virkad. De fina snöflingorna som jag satte på den första mössan hade jag inte fler av, så den detaljen blev lite annorlunda på mössa nummer två. Här är det små klistermärken som jag hittade i en affär. Och just det, garnet jag använt är Soft Cotton från Järbo garn. Förutom det ljusgula, det hade jag hemma.

My niece saw the Elsa inspired hat that I made for a friends daughter and she wanted one too. Of course I made one for her, for Christmas, and luckily it did fit. What's different from the first hat is that this one is a little bigger (because the kid is a little older) and a bit more loosely crocheted. Also, those nice little snow flakes on the first hat were the last ones I had, so for this hat I found some snow flake stickers in a store.
Mycket lik den förra. Much like the first one.
Den här mössan fick en liten snöflinga i mitten av den stora. This hat got a small snow flake in the middle of the bigger one.
Andra snöflingor. Kanske lite mer Frost-lika än de första? Other snow flakes. Maybe a bit more Frozen like than the first ones?




Gott nytt år! Happy new year!

Be happy!

Kommentarer