Hjärtgirlanger/heart garlands

Det var ett tag sedan jag publicerade något här nu. Jag skyller på det sura novembervädret; det är svårt att fotografera något utan dagsljus. Här är i alla fall två girlanger/hängen/dekorationer som jag har gjort, inspirerad av en bild från Pinterest. De små hjärtana hade jag ju redan, virkade efter Bautawitchs mönster till Alla hjärtans dag. Jag bara piffade upp dem lite och trädde dem, tillsammans med olika pärlor, på en tråd. Det stora hjärtat är troligen ett gammal julgranspynt som mormor virkat en gång i tiden. Eftersom jag bara hade ett sådant brunt, tyckte jag att det passade här.

It's been a while since the last post here and I blame the depressive November weather for that. It's hard to take a picture of something when there is no daylight for weeks. Anyhow, here are two heart garlands that I made, with a lot of inspiration from a picture on Pinterest. I already had the little hearts, so all I had to do now was decorate them a bit more and then thread them up with some pearls. The big, brown heart was probably an old Christmas tree decoration that my grandmother had made, but since I just had that one brown heart I thought it would fit in here.





Be happy!

Kommentarer