Portmonnä

Det här har varit färdigt ganska länge, men eftersom det är en present har jag inte velat visa det förrän idag. Sjuåringen som ska få det fyller nämligen sju år just idag, så nu tror jag inte längre att det är någon risk att hon råkar få se det här innan hon ser det i verkligheten.
Spännet har jag köpt från Bautawitch och mönstret på portmonnän är från samma sida. Garnet är Järbos Cotton Soft.

Så här ser den ut öppnad och där får ni också en liten sneak peak på innehållet. Det är en tawashi, som jag virkade tidigare i somras, och lite nagelpyssel.

Hon får också en sovmask som jag gjorde enligt mitt eget mönster, fast jag förminskade den lite grann. Fjärilarna som pryder sovmasken är, precis som portmonnän, gjorda enligt mönster från Bautawitch.
Inte vet jag, men nog kan väl en sjuåring behöva sova ibland när det inte är mörkt ute? Då kan det ju underlätta om det åtminstone är mörkt framför de egna ögonen.



Be happy!

Kommentarer