Mössa i alpacka

Det tog förvånansvärt lång tid för mig att få ihop en vanlig, enkel mössa, men nu är den i alla fall färdig. Så här blev den:
 Och så här ser den ut på mig:
Den som är uppmärksam (och kommer ihåg allt som jag har virkat tidigare, för det är väl det ni går omkring och tänker på mest hela dagarna?) ser att den påminner om cirkelkoftan som jag gjorde i våras. Det blev lite kvar av det underbart mjuka alpacka-garnet, som jag bestämde mig för att göra en mössa av. Tanken var att jag skulle kunna ha den och koftan samtidigt, som ett snajsigt set, men det såg bara löjligt ut. Mössan passar mig hur som helst något bättre än koftan, som ju blev för stor. Jag förbannar mig själv för att jag inte hade vett att upptäcka och göra något åt det innan det var för sent! Även Herr S trivdes ganska bra i mössan, så vi får väl se vem som kommer att använda den mest.

Jag virkade mössan i vanliga stolpar, eftersom jag tänkte att dubbelstolpar, som koftan är virkad i, skulle bli för stora för en mössa. Det är samma randning med färgerna som i koftan.





Be happy!

Kommentarer