Cirkelkofta

Först trodde jag att jag verkligen skulle älska den här koftan när den väl blev färdig. När den nästan var färdig tyckte jag inte alls mycket om den. Det krånglade, blev fel och garnet tog slut. Jag visste inte vad som skulle vara upp och vad som skulle vara ner. Ärmarna blev alldeles för stora. Nu, när den äntligen är färdig, tycker jag i alla fall om den. Visst är den lite stor och otymplig, men jag trivs i den ändå. Och framför allt så har jag ju lärt mig en del till nästa gång jag får för mig att virka en kofta!

 Det var väldigt svårt att fånga på bild hur koftan ser ut, som ni märker.

Istället får ni en länk till mönstret, som är från Drops. Där finns också ett par bilder som är betydligt bättre än mina. Den koftan passar ju lite bättre på modellen än vad min gör på mig, men det är ungefär lika i alla fall. Min är något större i förhållande till mig, bara.

Av det garn som blev över har jag börjat på en mössa, men det känns lite inaktuellt nu med  tanke på vilken månad och temperatur vi har.




Be happy!

Kommentarer