Små hjärtan och fjärilar

Det började kring Alla hjärtans dag när jag såg ett mönster, eller beskrivning, på små enkla virkade hjärtan hos bautawitch.se. Jag visste inte vad jag skulle göra med dem, men kunde inte låta bli att göra ett gäng små, söta hjärtan av olika restgarner.

Lite senare kom en beskrivning på små fjärilar i samma stil, från samma skapare. Dem ville jag också virka, utan att riktigt veta vad jag skulle göra med dem. Till slut kom jag på att jag kunde sätta dem på en tråd och helt enkelt göra en girlang. Den satte jag upp på en hylla på balkongen. Hjärtana blev också en girlang, men den har inte riktigt någon given plats än.

Några av fjärilarna fick pärlor på spröten och hamnade som dekoration på ett gratulationskort, men det hann jag stoppa i ett kuvert (med ett virkat hjärta på) och skicka iväg innan det blev fotat. Så ni får föreställa er hur fint det blev :-)

Jag vill avsluta med ett TACK till Bautawitch för de trevliga beskrivningarna!

Uppdatering: Oj, jag hade visst redan visat er de små hjärtana! Men nu fick ni se dem en gång till, det gör väl ingenting?

Be happy!

Kommentarer