Väska av afrikanska blommor

Äntligen.
Jag kan nästan inte tro att den blev färdig till slut!
Jag fodrade den med ett grönt tyg som jag hade hemma.
En knapp att stänga väskan med. Knappen är det enda som jag faktiskt har köpt till väskan!
Botten. Jag dekorerade den med två träpärlor och en tofs av samma garn som finns i väskan.
Axelremmen.
Det var svårt att få till en bra bild på hela väskan "in action".




Väskan består av olika garner, tyg och pärlor som jag hade sedan tidigare eller har fått. Den innehåller också en hel del tid, suckar och svordomar. Jag har ändrat flera gånger innan det till slut blev någorlunda rätt. Först gjorde jag en snodd för att stänga väskan med, men eftersom den är så smal, såg det bara löjligt ut. Så det fick bli en vanlig knapp istället. Nu återstår att se hur mycket jag kommer att använda den, och hur länge den kommer att hålla! Det blev faktiskt två rutor över, som kanske kan bli ett litet innerfack på väskan i framtiden, men för nu har jag i alla fall bestämt att den är färdig. 

Det var riktigt trevligt att virka afrikanska blommor, till en början. Nu är jag ganska trött på dem och kommer inte att göra några fler, inte på ett bra tag i alla fall.



Be happy!

Kommentarer