Flätvantar 2.0

Jag var ju väldigt nöjd med att ha lyckats virka fram ett mönster till flätvantar på egen hand, men inte fullständigt nöjd med hur de blev. I version två gjorde jag några små ändringar, som ni kanske ser.
Istället för att göra först stolpar och sedan fasta maskor på insidan, som på de första vantarna, gjorde jag nu stolpar på vart femte varv, för att de mer skulle "hålla jämna steg" med reliefstolparna på utsidan. Det ser lite lustigt ut på insidan, men det är ju utsidan med flätorna som är viktigast!


Så, det nya mönstret blev bättre än det första, men jag tycker ändå bättre om de vita flätvantarna (och mössan).  Det här grå garnet gjorde sig inte så bra just med flätor, tycker jag. Men nu har jag i alla fall ett grått och ett vitt set med flätmössa och -vantar, och det är ju inte helt fel.




Be happy!

(Och glöm inte att dela med dig av ditt pågående projekt idag på Happy yarn Jobs' facebooksida!)

Kommentarer

  1. Trevligt! Man kan alltid behöva flera sett med mössa och vantar ;) Som du kanske har märkt går det inte längre att gå in på min blogg, och det beror på att mitt google-konto som var kopplat till den blev hackat och raderat, men nu har jag startat en ny blogg som du hittar på www.virktsntenshorna.blogspot.se :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar