En vanlig mössa

Herr S ville ha en ny mössa, så han följde med mig till garnaffären och valde ett garn som skulle passa jackan. Det blev marinblått "Naturgarn Soft" och så här ser mössan ut, ungefär:

Det är svårt att göra en mössa rättvisa på bild, tycker jag. Dessutom sitter mössan på fel person på den övre bilden. Men det är en alldeles vanlig, ganska lång mössa, så att den hänger lite mysigt där bak. Jag använde nål nr 8 och utgick från mönstret till OS-mössan, som ni kanske minns.

Nästa projekt på tur är en flätmössa till mamma (haha, ni trodde väl inte att det var slut med flätor än!?). Sedan är jag sugen på att försöka virka raggsockor, virka små bläckfiskar till för tidigt födda barn (mer info om det finns på Happy yarn Jobs facebook-sida - du är väl med där?) och att göra klart lite andra saker. Reflexer vill jag göra också, med det fantastiska reflexgarnet som jag inte har sett än.




Be happy!

Kommentarer