Pimp my ride

För ett par år sedan skaffade jag mig en billig, knakande, men som cykel betraktat ändå ganska fin cykel. Orange är dock inte riktigt min favoritfärg, och exempelvis sadeln är inte original. Så jag gjorde vad jag kunde, virkade alltså, för att piffa upp cykeln lite! 

Sadelskydd:
Det som sitter där bak var en gång i tiden rosetter. Jag kunde ju inte nöja mig med bara ett virkat sadelskydd utan någon dekoration. Som mall använde jag en "stjärtvärmare", för att få någorlunda uppfattning om hur stort det skulle vara. Det orangea garnet valde jag för att cykeln är orange, det rosa och vita för att det skulle bli lite fint också. Och så var alla tre restgarner som jag hade hemma!
 
Jag försökte att limma fast plast på insidan av sadelskyddet, så att man skulle kunna vända det ut-&-in och använda som skydd mot regn, men det gick inte alls bra. Kanske någon av er läsare har något bra förslag på hur man skulle kunna lösa det?
Jag nöjde mig heller inte med att enbart piffa upp sadeln, men det skulle jag nog ha gjort. Att limma fast garn på ringklockan är inget jag kan rekommendera, för det gjorde den hes. Visst blev den finare än innan, men det viktiga med en ringklocka är ju ändå att den har en bra klang.

Ända sen jag gjorde detta har jag tänkt att jag skulle garnbomba mer eller mindre hela cykeln, men hittills har det inte blivit av.



Be happy!

Kommentarer