Isbjörn

Jag fick ju ett uppdrag, att virka en babymobil. Det verkade överväldigande tills jag kom på att jag har en hel del färdiga figurer som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Tre av dem valde jag ut till mobilen och så gjorde jag färdigt isbjörnen ovan, som jag hade börjat på tidigare i vår. Eller, det var väl snarare så att jag började om på isbjörnen, eftersom jag hade hunnit glömma bort hur jag tänkt tidigare. 

Ytterligare ett djur ska virkas färdigt innan det blir dags att luska ut hur jag ska sätta ihop själva mobilen.

När isbjörnen var färdig fick jag även veta att mobilen gärna får innehålla bjällror, helst inuti djuren så att inte bebisen råkar äta upp dem. Det blir ju svårt... Men jag ska försöka att få med några bjällror på ett säkert sätt ändå!




Be happy!



Kommentarer