Korg

Hej pysselvänner! Nu är jag tillbaka. 
Bloggen är inte död, jag tog bara lite sommarlov från den. Ni vet; resa, sola, bada (fast jag har inte badat än), träffa släkt och vänner... det går ju förstås att virka samtidigt som man gör mycket av detta, men det har inte blivit så. Det finns ju så mycket annat pyssel som är roligt också, som inte hör hemma här.

Det här är i alla fall vad jag har virkat nu; en korg av trikågarnet Zpagetti.

 Ett nystan kostar 59 kr. på Panduro och det räckte ganska precis till en sådan här korg. Den är kanske 20 cm. i diameter. Det står att man ska använda virknål nr. 10, men jag slet ganska hårt med nr. 12. Under tiden sa jag att jag inte ville göra något mer med det här garnet, men när korgen var färdig ville jag göra fler! Det är ganska svårt med så tjockt garn, men samtidigt går det ju snabbt.

Av den  biten som blev kvar av garnet gjorde jag en stjärna, som visade sig passa bra som snodd att knyta om parasollet!

Ett nytt uppdrag är på gång mellan korgarna; en babymobil med olika djur. Ett stort jobb, tänkte jag först, men så kom jag på att jag kan "fuska" och ta några befintliga djur. Just nu håller jag på med en isbjörn och sedan har jag ett till djur planerat. Vi får se när det blir färdigt...



Be happy!





Kommentarer