Inget virkat

Förlåt. Jag har inte virkat något nytt sedan förra inlägget. En starkt bidragande orsak är att jag har upptäckt rörpärlorna/Hama beads (ni vet de där plastpärlorna som man gjorde pärlplattor av som barn). Så här har det sett ut till och från de senaste veckorna:







Jag får ständigt nya idéer på vad jag ska göra med pärlorna och det gör att virkningen blir lite åsidosatt. Jag har faktiskt till och med haft lite dåligt samvete för att jag inte virkat något den senaste tiden. Men ni kan vara lugna, virklusten kommer helt säkert att komma tillbaka snart! Dock kommer det inte att bli ett inlägg i veckan under sommaren, utan mer sporadiskt uppdaterat. Ni kan också vara lugna för att bloggen inte ska handla om något annat än virkning. Pyssel med pärlor och annat är också väldigt roligt, men det hör inte hemma här! (Bilderna ovan är ett undantag).

För att också ge er något virkrelaterat, länkar jag till Virktantens blogg. I ett inlägg från den 7:e juni 2013 (det gick inte att länka till enbart det inlägget) visar hon hur man kan göra sina egna ergonomiska virknålar. Genialiskt!


Be happy!

Kommentarer