Brudpar

I helgen var jag på bröllop. Bruden föreslog lite subtilt innan att jag kunde virka ett brudpar. Efter att ha tittat på lite bilder av brudpar som andra har virkat, kunde jag självklart inte låta bli. Så här blev min variant:

Brudparet
Jag försökte få dem att se ut ungefär som paret skulle göra i verkligheten, men jag visste ju inte exakt. Klart var i alla fall att brudgummen INTE skulle ha hatt på sig. Synd, tyckte jag, för det hade varit enklare att göra en hatt än att försöka få till en acceptabel frisyr.

Innan han var klippt och färdigfriserad, såg brudgummen ut som Bengt Frithiofsson (ni vet, "Good morning wine lovers!" från TV 4 Nyhetsmorgon). Ni som följer Happy yarn Jobs på facebook har antagligen redan sett honom, men här är han i alla fall:
Bengan



Be happy, yarn lovers!

Kommentarer