Pannband, ribbat

Åre-veckan, del 3. 
 
En av de främsta anledningarna till att jag sprang till garnaffären så mycket (förutom att jag var virksugen), var att en vän ville ha ett pannband. Ett pannband som är ribbat, på samma sätt som mössan och halsvärmaren. Nu har jag ingen bild på det fina pannbandet, som är virkat i ett lila ullgarn (Eskimo), så ni får se en blid på ett nästan likadant som jag gjorde åt mig själv igår. Det här gjorde jag av vanligt svart acrylgarn (tror jag, eftersom det är gammalt restgarn som jag har fått av mamma). Jag tog dubbelt garn och virknål nr. 6. Snabbt ska det gå, och tjockt ska det bli! Det är lite för varmt för vintermössa nu, och lite för kallt för keps, så jag behövde ett mellanting. 
 
Lite väl lik mössan i förra inlägget, men det är inte alls samma, jag lovar!
 
Om du är sugen på att börja virka, kan jag rekommendera ett sådant här pannband. Absolut enklaste! Bara helt vanliga fastmaskor och man behöver aldrig virka liksom bak och fram, utan det är bara att vända och fortsätta. Dessutom går det snabbt; på någon timme kan du ha ett färdigt pannband.

I nästa inlägg ska ni få se det sista och, enligt mig, bästa från Åre-veckan. Sedan ska jag sluta tjata om den och återgå till att visa andra saker, såsom djur och disktrasor.




Be happy!

Kommentarer