Grytlappar

Mitt bidrag till det nya köket...
Efter lite pyssel lyckades jag överlista det så kallade våffelmönstret/våffelvirkningen. Den här bloggsidan hjälpte mig att förstå hur jag skulle bära mig åt, och när jag väl listat ut det var det inte svårt alls!

Kanske kommer jag att göra flera grytlappar i roligare färger än svart och grått. Kanske gör jag dem i ett annat mönster. När jag började leta efter bra mönster och inspiration till grytlappar, hittade jag en blogg som handlar nästan enbart om grytlappar. Internet är fantastiskt ibland! :-) grytlapp.blogspot.se är adressen.

Jag blev lite inspirerad till att göra andra saker än grytlappar i våffelmönster. Kanske kan man göra en mössa? En halsduk? Kanske bara en våffla?

Våffelvirkning - närbild.
Till idag borde jag kanske ha virkat en semla, eftersom det är fettisdagen, men det har jag inte gjort. Kanske till nästa år!



Be happy!


Kommentarer