Mössa

Nu blev det en mössa igen.

En vän ville ha en mössa för ett par år sedan, när OS-mössan var populär.


De här bilderna är ovanligt kassa, men det är de jag har på den mössan. Den är gjord som en OS-mössa, med Molly-garn och allt, fast istället för blått och gult är det brunt och rosa. Hon har ett ganska stort huvud och ett ganska stort hår, men den mössan blev FÖR stor.

Så, nu i år (nej ok, förra året. Vintern 2012/2013) önskade hon en ny mössa. Den är lite inspirerad av OS-mössan, men jag har inte följt något mönster och har inte använt samma garn. Den nya är gjord av ett garn från Hemtex, som består av återvunna PET-flaskor. Så här ser den ut:
Jag hoppas verkligen att den passar bättre än den förra!


Det blev en del garn över när den var färdig, så jag kunde inte låta bli att göra ett par bonus-vantar också.
 Om de passar vet jag inte heller, men nu är allt i alla fall skickat till vännen, så vi får nog snart veta.




Be happy!


Kommentarer