Karlstads kommun-logga

Nej, nu var det allt för länge sedan jag uppdaterade! Det är kanske inte någon som har tänkt på det, men jag har försökt att hålla mig till ungefär en gång i veckan, så att eventuella följare ska veta när man kan förvänta sig ett nytt inlägg.

Jag har en amigurumi på gång, en polis, som aldrig vill bli riktigt färdig även om det är väldigt nära. Mycket av den tiden som jag vanligtvis spenderar till att virka har nu i januari istället gått åt till att skruva skåp och annat skoj som ingår i en köksrenovering. Nu har det därför gått två veckor sedan det senaste inlägget, så jag bestämde mig för att ni får se en gammal skapelse istället.

Karlstad-solen

Originalet (från http://karlstad.se/kommun-och-politik/press--och-informationsmaterial/bildarkiv/loggor/)

Den här idén fick jag för några år sedan, när jag sökte jobb för fulla muggar. Ni som är eller har varit i samma situation vet hur svårt det kan vara att få ett vettigt jobb. Jag tog till mig tipset om att göra något personligt, så att ansökan sticker ut en aning från alla andra. Att virka är ju min grej, tänkte jag, och eftersom det var i Karlstad jag helst ville jobba låg kommunens logga nära till hands. Den är inte allt för avancerad i designen och passade faktiskt väldigt bra att virka. Det blev kanske ett tiotal solar, som nu finns hos olika företag i stan.

Om det här tilltaget hjälpte mig att få jobb?

Nix!

Men det var ju värt ett försök, och till slut löste det sig ändå. Som det alltid brukar göra.




Be happy!

Kommentarer