Totoro

To-to-ro, Totooroo!

Det såg ganska illa ut med Totoros öra ett tag igår, och för någon sekund kände jag nästan att jag ville ge upp, men det ordnade sig som tur var och sedan gick det snabbare än jag trott att göra färdigt den.





Det är ingen perfekt Totoro som jag har gjort. Det grå garnet är till exempel lite för mörkt, vilket gör att de svarta detaljerna inte syns så bra. Ögonen, nosen och den glada munnen är inte heller jättebra om man tittar nära och lövet är av ett helt annat garn än Totoro. Men jag tycker inte att det gör något. Munnen behöver ju inte ens vara där, jag tycker bara att han ser så festlig ut när han ler, så jag ville göra en sådan mun också. Lövet är också löst och dessutom är inte löv och Totoro av samma material i verkligheten heller.

Med andra ord är jag faktiskt väldigt nöjd med min (ok, Herr S's) Totoro. Jag blir glad när jag tittar på den! Det syns inte på bilderna, men den är väldigt stor jämfört med alla andra amigurumis jag gjort, som är runt 10 cm. höga. Totoros kropp är som en mössa.

To-to-ro, Totooroo...


Be happy!

Kommentarer