Mössa med skärm

Förra året var jag helt betagen av julkalendern, Tjuvarnas jul, och ville ha en likadan mössa som huvudpersonen Charlie. Då jag inte hittade någon i affärerna, försökte jag mig till slut på att göra en egen. Det gick sådär.


(Beklagar verkligen oproffsiga bildkvalitén. Jag är ingen bra fotograf och den här mössan var extra svår att fånga på bild!)


Förra vintern och våren kände jag mig skitcool när jag gick runt i den här mössan, men nu skulle jag inte få för mig att gå utanför dörren i den. I somras hittade jag nämligen en "riktig" keps, som jag tycker jättemycket om, så den här hemgjorda får ligga i ett skåp och skämmas tills vidare.

Som alltid var det dock roligt att prova. Nu vet jag att jag kan göra en sådan mössa igen, om jag skulle vilja. Det svåraste var att få till själva skärmen. Efter många försök, tankar på att ge upp samt tips och förslag från vänner tog jag till slut en bit papp som jag klippte till och virkade in. En bit av ett kexpaket var det, om jag inte minns fel. :)


Jag har förresten börjat på ett nytt uppdrag igen! En vän till en vän har sett zombien och vill ha en egen. Det går lite trögt, men jag har i alla fall börjat.


Be happy!

Kommentarer