Möss-kavalkad

Nej, det blir inga möss, utan ett gäng mössor.


Den här gjorde jag för några år sedan åt en bekant som ville ha en mössa i valfri design. Jag tog lite av vad som fanns!









Det här blev en bebismössa, fast min ursprungliga plan var att jag skulle ha den själv. Eftersom garnet var sådant jag hittat i ett skåp hemma hos mamma, kunde jag inte få tag på mer likadant. 





Mina föräldrar ville ha varsin mössa i julklapp för ett par år sedan. Mamma bidrog med garn i de färger som de ville ha. Blommorna på den rosa mössan gjorde jag på eget initiativ och de är avtagbara.






OS-mössan. Eller ja, det var i alla fall tanken, men när jag ville göra den var garnet slut i affären, så det fick bli lite improviserat. Ljusblått och mörkgult istället för tvärt om, och alldeles för tunt garn. Jag är inte särskilt nöjd, men den var i alla fall rolig att göra.

 


 



Det här är en av de första, kanske till och med den allra första mössan jag gjorde. Den hade kunnat vara fin om den inte haft avigsidan utåt (om det nu finns något sådant i virkning?) och om jag satt fast blommorna och bladen lite bättre, eller kanske inte satt dit dem alls. Jag gjorde även en matchande halsduk som inte var alltför ful om jag minns rätt, men den vet jag inte var den är längre. Kanske har den försvunnit till Röda Korset i någon rensning. Den enda bild jag hittade på halsduken är från när den sitter på en snögubbe...



 
Sist och minst; en vanlig vit mössa och en hemlig, söt bebis i ljusblå mössa med svart kant.









Be happy!

Kommentarer