Dagens outfit

När det är runt noll grader på morgonen när man cyklar till jobbet, då tycker jag att det är dags att avancera till en lite tjockare och varmare mössa.

Den här gjorde jag förra året, av lite garner som fanns i "virkkorgen". Mycket enkel, inget speciellt. Rosa, rött svart. Med en tjock virknål går det snabbt! Dessutom tycker jag att det ser mysigare ut med stora maskor på mössor och liknande. Mysigt tycker jag om.

Men man ska visst inte ha mössan när man går på hockey och motståndarlaget är Brynäs, om man nu inte håller på dem. Jag blev nämligen anklagad för att ha Brynäsfärgerna i mössan, för i vissa lägen syns bara det svarta och röda och då ligger det ju nära till hands att anta att det ska vara gult längst ut. Det ska det inte.



Kan någon gissa vad det här är för något?

Jag ger er också en liten hint om nästa projekt, som har kommit halvvägs. Det finns en risk att det blir mycket "Dagens outfit" nu ett tag, för när det börjar bli kallare blir jag alltid sugen på att virka mössor, halsdukar och annat värmande.










Be happy!

Kommentarer