Armband

Mitt i skapandet av ett nytt djur, fick jag för mig att jag ville göra vänskapsarmband (vänskapsband?), som alla som har varit mellan 10 och 15 år gamla väl har gjort någon gång. De där breda, platta är ju snygga och ser mer avancerade ut än vad de är, tänkte jag. Valde ut fina färger för ett armband till mig själv. Herr S önskade också ett. Kollade upp hur man gjorde och det var ju enkelt. MEN. Det bara korvade ihop sig! Jag gjorde ändå klart det och tänkte att jag kanske kan blöta och pressa det platt. Nej, det ser mer ut som ett sådant där runt, som man också kunde knyta. Jag kanske knöt för hårt, tänkte jag, och knöt mycket lösare till Herr S. Men det korvade sig också. Det kan väl inte vara fel på garnet, alldeles vanligt bomullsgarn?

Nu kallar jag dem för fanskapsarmband istället och återgår till att virka! Jag har hittat en beskrivning på fina, virkade armband med pärlor, som verkar hyfsat enkel. Vi får se hur det går med det!

Om någon har tips på ett riktigt fint, virkat armband, så tar jag gärna emot det också!

Tyvärr får ni klara er utan bilder på de dumma vänskapsarmbanden. Jag tyckte inte att de förtjänade att fotas.

Kommentarer