Allt går att köpa för pengar?

Nej, allt går ju inte att köpa för pengar. Men nästan allt som jag har virkat, som ni ser här på bloggen, är till salu. Det jag inte kan sälja är sådant som jag redan har sålt, gett bort eller använder själv. Samt dalahästen. Om inte någon skulle erbjuda hundratals kronor för den, eller om kanske Leksands Turistbyrå eller så skulle vilja köpa den.

Min tanke var först att jag skulle sälja sakerna till valfritt pris, och ge pengarna till välgörenhet. Jag hittade dock ingen bra lösning för det men däremot hittade jag ihelp.se, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Varför inte, tänkte jag, alla har väl råd att ge 20 kronor utan att själv få något tillbaka. Men det var det visst ingen som hade. Ingen. Det är ingen som har sponsrat eller bett mig att starta insamlingen och den som skänker kommer inte att få en massa reklam efteråt. Happy Yarn Jobs har ingenting med Röda Korset att göra, förutom att jag personligen tycker att det är en vettig hjälporganisation. Men, alla får naturligtvis göra som de själva vill!

Hur som helst, om det är någon läsare som vill köpa något jag har gjort, så är det bara att höra av sig. Eller om det är något ni undrar över, för den delen.

Allt gott,

Happy Yarn Jobs (Och en dag ska jag berätta varför bloggen heter som den gör.)

Kommentarer