Säkerhetsögonen uppenbarade sig

Den som är uppmärksam ser att tanukin och ugglan har vanliga "skak-ögon", som får limmas fast. Det tyckte inte jag var så sexigt, speciellt inte när jag insett att det finns mycket finare ögon, som dessutom är mer anpassade för virkade djur.

Efter mycket letande hittade jag till slut, via en blogg, en privatperson som sålde sådana ögon som jag ville ha. Lyckan var gjord när ögonen kom, och mina djur kunde bli så här fina:

En snäll ren.

En arg kameleont. (Jag ångrar mig lite att jag sålde honom, faktiskt!)

Ett vänligt bi.
Ögonen är dock fruktansvärt svåra att sätta fast. Ofta klarar jag det inte ens själv, utan måste ta hjälp av sambon S. Det är inte ok. Nu börjar det bli dags att köpa nya och då ska jag se om jag hittar någon annan variant. Panduro verkar ha en hel del att välja på. Inga som är riktigt så fina och i olika färger kanske, men svarta ska väl också gå bra.


Kommentarer